nieuwsbrief april '16

Nieuwsbrief april 2016

Woord van de voorzitter

Op de algemene vergadering van 16 maart 2016 zijn Jos Ghys en Matthias De Koninck verkozen als bestuurders van onze vereniging. Jos neemt daarmee een tweede ambtstermijn op en voor Matthias is dat zijn debuut als bestuurder. Proficiat aan Jos en Matthias.

Het eigenlijke menseizoen staat voor de deur en ik denk dat velen onder ons al hun programma voor het jaar 2016 grotendeels hebben bepaald.
Binnen onze vereniging staan er heel wat activiteiten al op het programma en wij hopen om jullie daarop te mogen verwelkomen.
Nu zien wij al inschrijvingen van leden, en zelfs niet leden, via onze website. Verder in de nieuwsbrief vind je een link die een video toont hoe je moet  inschrijven via de website, dit om de drempel te verlagen voor leden die niet zo vertrouwd zijn met internet.

Alex Rodeyns

Video over hoe inchrijven via onze website

Onze website wordt heel dikwijls bekeken. Activiteiten zijn snel al 100 maal bekeken, de rit van Adegem heeft al 300 treffers!
Ook wordt de site bezocht door niet-leden die zich inschrijvingen op onze activiteiten. Omdat niet iedereen vertrouwd is met internet en zijn mogelijkheden, heeft Matthias een video gemaakt die je leidt doorheen het inschrijvingsformulier. NB. er is recent een aanpassing gemaakt aan het inschrijvingformulier, nu kan je info doorgeven bvb voor een traditie activiteit waar je paard en rijtuig kan opgeven.

Video bekijken? Klik hier

Oefenrit te Adegem

Datum 17 april
Locatie: Heulendonk 22 Adegem

Omstreeks 12u zijn er verzorgde broodjes en drank voorzien.
Om 13u starten wij individueel voor een parcours van 26km.  Na 11km is de eerste stop met koffie, drankje en taartje. Een tweede drankstop is voorzien na 16 km.
Bij aankomst op de boerderij word je nog verwend op een Adegemse vlaai, volgens recept van de bewoners van Heulendonk.
Om organisatorische reden vragen wij je ten laatste in te schrijven tegen 12april.
Inschrijven klik hier

NWG atelier

Zoals aangekondigd op de algemene vergadering gaan wij van start met een fictief atelier. De bedoeling is om samen te komen met een aantal leden om een rijtuig, die de vereniging heeft aangekocht, te bespreken en te restaureren.
Het rijtuig wordt eerst besproken en gedocumenteerd met de nodige illustraties. Daarna wordt nagegaan welke onderdelen onder handen moet genomen worden. De herstelling wordt besproken en opnieuw gedocumenteerd. Met welk materiaal en materieel wordt de herstelling uitgevoerd en hoe. Iemand uit de groep kan de uitvoering op zich nemen, hij kan dat bij hem thuis uitvoeren, alleen of met iemand van de werkgroep. Indien de restauratie niet kan uitgevoerd worden door de werkgroep, wordt nagegaan of het kan uitbesteed worden. Het is dus zeker niet de bedoeling om een eigen atelier uit te bouwen in de vereniging, wel kennis te verzamelen en te documenteren.

Weldra zal een eerste samenkomst aangekondigd worden op onze website. Bij het online plaatsen krijg je dan een mail.

Werkgroep veiligheid

Naar aanleiding van een recent ongeval staat iedereen er even stil bij en zijn duidelijk onder de indruk. Je wenst het niemand toe.
Als vereniging willen wij alle aspecten van onze hobby tegen het licht houden en zoeken wij leden die samen met ons alles willen uitpluizen in verband met veiligheid.
Onderwerpen zijn:
  • Verzekeringen
    • Ten opzichte van derden (op de weg)
    • Ten opzichte van inzittenden
    • Vergelijken van polissen (KBC, Ethias, Arena enz. Wat biedt de VLP ons aan?)
    • Organisator tegenover deelnemer
  • Paarden
    • Hoe trainen
    • Wat doen bij paniek, op hol slaan
    • Bit en gareel
  • Rijtuig
    • Noodzakelijk onderhoud
    • Staat van het rijtuig
  • Lichaam bescherming
    • Valhelm
    • Body protector
    • Schoenen, laarzen
Wil je deel nemen aan deze werkgroep of een aspect van deze werkgroep, neem contact met ons op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Traditie wandeling te Drongen

Datum 12 Juni
Locatie De Meirebeekhoeve, Wildekouter 18 te 9850 Landegem

meer info en inschrijving zie link